Förseningar

Hej Matthias här! Allt går inte enligt tidsplanen, förra veckans plan var att bygga datorn och det vart en liten försening men allt skulle lösa sig eftersom jag fick mina komponenter igår (24 sept, 2012). Men när jag öppnade förpakningen till chassit så var det sönder, så jag har skickat tillbaka det för dem att fixa det eller skicka ett nytt. Men jag ska försöka jobba på min nuvarande dator och göra det jag kan.

En annan sak som kan vara bra att skriva är att jag och Valentin har tänkt om lite grann på spel idén. Vi tänkte ha ett klass system som låter spelaren välja en karaktär med ett par vapen och förmågor, men det skulle bli lite problem för Valentin eftersom det är ett svårt system att programmera. Istället för ett klass system så kommer det vara ett "Penga/Shopsystem" dvs man får poäng/pengar som man kan använda för att låsa upp vapen och rustningar, detta ger ett mer taktiskt spelsätt och ger spelaren mer alternativa spelsätt och en mer varierande spelupplevelse.

Matthias Holmberg (3D Artist)
 
Det nya "penga" systemet kommer att fungera på detta sätt.
- Alla nya vapen och uppgraderingar kommer kosta en viss summa att låsa upp
- "Pengar"  får du genom diverse olika saker ( skriver mer när vi bestämt hur )
- Du "donerar" olika summor ( antingen HELA summan, RESTERANDE eller 1/10 ) till dem vapnena eller uppgraderingarna du vill investera i
- När uppgraderingen eller vapnet kommit upp till den summan som krävs för att låsa upp, så tar inte "affären" emot pengar längre och istället får du respektive sak när du ska "donera"
 
Detta ger spelarna och laget i sig ett sätt att förändra sina strategier och spelsätt utifrån vad dem anser behövs för tillfället. Om det är ett lag som satsar mycket på en offensiv taktik så kommer dem naturligt att lägga mycket av sina pengar på bättre arsenal, medans om ett lag spelar mycket defensivt så lägger dem mera pengar på utveckla sina rustningar och därmed få mera överlevnadsförmåga ( fast vi tycker våran översättning "överlevnads något" låter bättre )
 
Ja det fanns inte mycket mer att säga, jag ska försöka ha något system uppe ganska snart och se till att komma ikapp med planeringen!
 
Valentin Wannesian ( Programmerare )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0